Prezentuję Wam galerię zdjęć skończonego modelu samolotu MiG-23. Model przedstawia maszynę z 787 pułku lotnictwa myśliwskiego ZSRR. Stacjonowała ona w latach 1975-1989* we Wschodnich Niemczech w bazie Finow-Eberswalde znajdującej się około 50 km na północ od Berlina. O modelu powiedziałem, albo raczej napisałem już chyba wszystko co miałem do przekazania w prowadzonej na bieżąco relacji z budowy. Poniżej znajdziecie linki do wszystkich ośmiu odcinków, gdzie krok po kroku opisałem moją przygodę z tym modelem. Mówiąc w wielkim skrócie - nie było łatwo, ale udało się zbudować efektowny model. Jest to bardzo wymagający projekt, co do którego mam co prawda pewne zastrzeżenia, ale jest jak najbardziej sklejalny i daje dużo radości tworzenia. Ponadto postanowiłem dołożyć do niego nieco od siebie zawieszając tym samym poprzeczkę jeszcze wyżej. Budowa zajęła łącznie nieco ponad 6 miesięcy, a w poniższej galerii możecie zobaczyć osiągnięty przeze mnie efekt. Zapraszam! | I would like to present you a photo gallery of the finished MiG-23 model. The model shows the machine of the Soviet Union 787th IAP. It was stationed in 1975-1989* in East Germany at the Finow-Eberswalde base which is located about 50 km north of Berlin. I have said about the model, or rather I have already written everything that I had to write in the ongoing model build report. Below you will find links to all eight episodes, where I described my adventure with this model step by step. To put it briefly - it was not easy, but I managed to build an effective model. It is a very demanding project, which is not perfectly designed. It has its disadvantages, but it is possible to build it successfully and it provides definitely a lot of fun. Besides, I decided to add a bit to it from myself, thus suspending the bar even higher. The construction took just over 6 months, and in the gallery below you can see the effect I have achieved. I hope, you will like it! Enjoy! |
Poniższa galeria prezentuje model na jednolitym, jasnym tle. Pierwotnie założyłem sobie, że jak skończę model to pojadę z nim do Finow, gdzie na terenie byłej bazy lotniczej znajduje się muzeum lotnictwa. Chciałem zrobić mojemu modelowi zdjęcia na tle hangaru, czy też na płycie postojowej, gdzie jakieś 40 lat temu stacjonował prawdziwy MiG-23 z numerem bocznym "żółty 49". Niestety z powodu obostrzeń i pandemii muzeum nie działa normalnie i musiałem z tego zrezygnować. Jeżeli jednak pojawi się możliwość odwiedzenia tego miejsca, a ja wygospodaruję na to czas to wrócę do tego pomysłu. Na ostatnich kilku zdjęciach MiG-23 stoi obok swojego poprzednika - MiG-a-21. Oba modele zaprojektował ten sam autor - Marcin Straszewski i oba zostały wydane przez wydawnictwo Answer. Poniżej linki do relacji z budowy: I - kabina, przód kadłuba II - centralna część kadłuba, wnęki podwozia głównego III - tył kadłuba, dysza wylotowa IV - skrzydła V - usterzenie VI - wloty powietrza, wykończenie kadłuba VII - podwozie VIII - wykończenie, montaż *(daty w przybliżeniu, w tych latach jednostka używała MiG-ów 23, ale kiedy został wprowadzony do służby/wycofany ten egzemplarz nie udało mi się ustalić). | The gallery below presents the model with a clear, light background. In the beginning, I assumed that when I have the model finished, I will go with it to Finow, where there is an aviation museum on the premises of the former air base. I wanted to take pictures of my model in front of the hangar or on the apron where the real MiG-23 with the side number "yellow 49" was stationed about 40 years ago. Unfortunately, due to pandemic restrictions, the museum does not operate normally and I had to give it up. However, if there is an opportunity to visit this place, and I have some time for it, I will come back to this idea. In the last few photos, the MiG-23 stands next to its predecessor - the MiG-21. Both models were designed by the same author - Marcin Straszewski and both were published by the Answer publishing house. Below you can find links to the construction report: I - cockpit, front part of the fuselage II - central part of the fuselage, main gear hatches III - tail part of the fuselage, outlet nozzle IV - wings V - tail VI - air intakes, fuselage finish VII - chassis VIII - final assembly, finishing * (approximate dates, in these years the unit used MiG 23, but when "yellow 49" was put into service / withdrawn, I could not find out). |
Jak zwykle pełen profesjonalizm zwłaszcza podwozie i uzbrojenie ,,Ołówek'' też fajny,miałem okazje je ogladać ,,w akcji''podczas zasadniczej służby wojskowej.Nocne starty na dopalaczu to było prawdziwe samolotowe porno.Pozdrawiam Tomek.
OdpowiedzUsuń