piątek, 30 listopada 2012

VII Memoriał T. Rackiego w Gdańsku, 24-25 listopada 2012

W dniach 24-25 listopada w Gdańsku-Osowie odbył się VII Otwarty Ogólnopolski Konkurs Modeli Kartonowych i Plastikowych o Memoriał Tadeusza Rackiego. Był to dla mnie debiut na gdańskiej imprezie i nieskromnie dodam, że bardzo udany. Na wystawie można było obejrzeć ponad 420 modeli (w tym 137 kartonowych) będących owocem twórczości 136 modelarzy z różnych stron Polski. Poziom prezentowanych modeli był naprawdę wysoki i było na co popatrzeć. O tym jak bardzo były zróżnicowane najlepiej świadczy to, że zostały sklasyfikowane w 35 klasach konkursowych (16 kartonowych i 29 plastikowych). Niektóre modele po prostu powalały z nóg. Trzeba również zaznaczyć, że duża część modeli była wykonana przez młodych modelarzy - i bardzo dobrze- cieszy mnie to, że rośnie kolejne pokolenie "sklejaczy". Bardzo miło było spotkać się ze znajomymi poznanymi na poprzednich wystawach oraz nawiązać nowe kontakty. Należy tutaj powiedzieć jeszcze kilka miłych słów o organizacji wystawy, która była na wysokim poziomie. Wszyscy nagrodzeni dostali pamiątkowe medale, dyplomy, upominki. Panowała bardzo miła i przyjazna atmosfera. W przyszłym roku obecność obowiązkowa :-).


Na początku trochę się pochwalę. Spośród czterech wystawionych przeze mnie modeli dwa z nich zostały nagrodzone. Memoriał był wystawowym debiutem mojego Junkersa Ju-52. Model został nagrodzony złotym medalem w kategorii samoloty wielosilnikowe, oraz ku mojemu zdziwieniu i wielkiej radości nagrodą za najlepszy model - pamiątkowym pucharem "Memoriał T.Rackiego". Dziękuję!!! :-)




Brązowy medal za trzecie miejsce w kategorii kartonowe samoloty odrzutowe otrzymał Suchoj Su-9. Pierwsze miejsce w tej kategorii zajęła pięknie sklejona "Iskra", drugie MiG-21, który zrobił na mnie ogromne wrażenie.


Pozostałe dwa moje modele (Bf-109 D oraz Bf-109 E-4/N) bez sukcesów - muszę przyznać, że konkurencja była po prostu lepsza :-).

Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wystawy:




























































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz