piątek, 5 czerwca 2020

Galeria / Photo gallery - SZD-9 Bocian (GPM 6/2002)

Chciałbym Wam dziś zaprezentować galerię zdjęć skończonego modelu polskiego szybowca SZD-9 Bocian. Relacja z jego budowy znajduje się tutaj. Oprócz standardowych zdjęć jest też kilka ujęć "w locie", które wykonałem w pewien słoneczny i nieco wietrzny majowy dzień. Co prawda brakuje w środku załogi i na niektórych widać moją rękę - musiałem trzymać model w ten sposób, bo na linkach nawet najmniejszy podmuch wiatru majtał nim we wszystkie strony. W transporcie do miejsca, w którym robiłem zdjęcia odpadł kawałek rurki Pitot'a, niestety nie miałem ze sobą kleju, żeby to naprawić. Nie mniej jednak, uważam sesję plenerową za bardzo udaną. Sylwetka Bociana w locie wygląda pięknie.
Today, I would like to present to you a photo gallery of the finished model of the Polish glider SZD-9 Bocian (Stork). The model build report of its construction can be found here. In addition to standard photos, there are also several "in the air" shots, which I took on a sunny and a bit windy day in May. It is true that the crew is not in the cockpit and you can see my hand holding the model on the photos. I had to do it because even the slightest breeze blew the model hanging on the strings in all directions. Unfortunately while transporting to the place where I took pictures, a piece of Pitot tube fell off. I didn't have glue with me to fix it. Nevertheless, I consider the outdoor session to be very successful. The silhouette of a glider in flight looks beautiful.   







































1 komentarz:

  1. Piękny model! Gratuluję! Mała ciekawostka: mam drewniany model Bociana z epoki. Powstał pewnie jako reklamówka, albo praca jakiegoś pracownika zakładów w Jeżowie (bo nosi oznaczenia zakładu). Co ciekawe też ma rejestrację SP-1500.Chyba jest pomalowany oryginalna farbą stosowaną na Bocianach.
    Mam duży sentyment do Bociana, bo szkoliłem się na Boćku SP-2397.

    Pozdrawiam
    Ryszard Wróbel

    OdpowiedzUsuń