piątek, 6 kwietnia 2012

Galeria - Messerschmitt Bf-109 F-4 - Kartonowa Kolekcja nr 12 (3-4/2011)

Miesiąc temu zaprezentowałem recenzję najnowszego modelu z Kartonowej Kolekcji. Tak mi się spodobał, że wziąłem go od razu pod nóż. Budowę zajęła mi miesiąc, poszło sprawnie i bez większych problemów.



Model przedstawia samolot Messerschmitt Bf-109 F4 (nr seryjny 13220), na którym latem 1942 roku w okolicach Stalingradu latał jeden z niemieckich asów myśliwskich Eberhard von Boremski. W tym okresie pilot ten miał potwierdzone 44 zestrzelenia, co obrazują pionowe kreski na sterze kierunku. Przez cały okres II wojny światowej wykonał 630 lotów bojowych, zestrzelił 104 radzieckie samoloty, był kilkakrotnie ranny. Przeżył wojnę, zginął w 1963 roku w wypadku lotniczym w Hamburgu.


Tak jak wspomniałem, model kleił się przyjemnie. Minus wycinanki to lekko łamliwy karton (widać trochę na krawędziach natarcia). Warto poświęcić więcej czasu na formowanie niż zwykle. Jeżeli chodzi o opracowanie modelu to nie podoba mi się sposób w jaki autor zaprojektował kabinę pilota. Jest ona w formie tzw. "wanny", wsuwanej w uformowane poszycie. Nie lubię tego rozwiązania, sprawia ono niepotrzebne trudności. Poza tym, model jest świetnie spasowany i wszystko gra (kabina zapewne też, ale nie potrafię jakoś dobrze wkleić "wanny"). Od siebie dodałem druciki przy chłodnicach (autor ich nie przewidział) oraz wyciąłem wnękę tylnego kółka.






































A tu takie "rodzinne" zdjęcia, F-4 razem z Bf-109 D, E-7 Trop oraz F-4 Trop:






1 komentarz: