niedziela, 18 marca 2012

Galeria - Messerschmitt Bf-109 F-4 Trop - Kartonowy Arsenał 4/2005

Kolejny Messerschmitt w mojej kolekcji to wersja F-4 Trop przystosowana do walki nad pustynią. Jest to maszyna Hansa Joachima Marseille, na której latał w lutym 1942 roku w JG27 w Afryce. Był on najskuteczniejszym pilotem niemieckim na froncie zachodnim - zestrzelił 158 maszyn aliantów. As myśliwski zwany Pustynnym Orłem lub Gwiazdą Afryki był wielokrotnie odznaczany najwyższymi odznaczeniami. Myślę, że był też jednym z największych pechowców wśród pilotów myśliwskich, których historię poznałem. Podczas powrotu do bazy z misji 30 września 1942 zawiódł silnik w jego samolocie. Marseille musiał ratować się skokiem na spadochronie. Niestety podczas opuszczania kabiny uderzył głową w statecznik pionowy swojego Messerschmitta. Miał 29 lat.


Model zacząłem w lutym 2008 roku - zbudowałem kadłub i skrzydła po czym model powędrował do szuflady gdzie przeleżał ponad rok. Dokończyłem go - trochę od niechcenia, a trochę z nudów - latem 2009. Przyczyną zaniechania prac było niezadowolenie z tego jak bardzo go pobrudziłem - chciałem dodać ślady eksploatacji, ale przedobrzyłem i zdewastowałem co nieco. Kiedy zabrałem się za dokańczanie modelu trochę wyczyściłem ślady brudzenia, ale niestety całość nie zeszła. Mimo tego bardzo go lubię i z tego co pamiętam to kleił się bardzo fajnie. Nie jest bardzo skomplikowany ani bardzo trudny, malowanie jest piękne i model świetnie się prezentuje.
 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz