niedziela, 16 października 2016

Wózek pod bombę - projekt własny.

Na potrzeby dioramy z Ju-87 w roli głównej stworzyłem kilka dodatków, między innymi przedstawiony w niniejszym poście wózek pod bombę. Wypatrzyłem go na kilku zdjęciach przygotowując sobie bazę fotografii Stukasa przed rozpoczęciem budowy. Został opracowany na podstawie zdjęć oryginału, kilku rysunków oraz bardzo ogólnego planu. 

Na początek kilka zdjęć, które natchnęły mnie do zrobienia wózka (i całej dioramy) oraz pomogły mi w jego projektowaniu:









  Niestety nie posiadam żadnych zdjęć z budowy wózka. Zaprojektowałem go odręcznie, tzn. narysowałem go sobie na papierze milimetrowym. Tak jak już wspomniałem, głównymi materiałami źródłowymi był dość ogólny plan i zdjęcia. Udało mi się zachować skalę i proporcje, choć posiadając bardzo niewielką ilość danych nie było to łatwe. Metodą prób i błędów udało się uzyskać zadowalający efekt. 
   Bomba osadzona na wózku pochodzi z modelu Ju-98 R-2 wyd. KW Cartoon Model (4-5-6/2009). Nie udało mi się ustalić w jaki sposób była ona mocowana do wózka. Na zdjęciach wygląda jakby po prostu leżała na łyżce wysięgnika (w co osobiście wątpię). Co prawda środek ciężkości bomby spoczywa z przodu, ale nie  wydaje mi się, żeby była kładziona na wysięgniku bez żadnego zabezpieczenia.
  Całość pomalowałem najpierw na brunatnoczerwony kolor (podkład), następnie ciemnym szarym (Vallejo Dark Grey) z domieszką srebrnego. Na koniec lakier błyszczący i matowy.







1 komentarz:

  1. Fajny wózek, szkoda że nie zrobiłeś planów - może by to się dało wydać kiedyś ;) . Co do mocowania bomby, to mogła po prostu spoczywać swoim ciężarem na wózku, tak jak nie ma żadnych specjalnych mocowań dla współczesnych lewarków samochodowych. Zapalnik zapewnie był uzbrajany dopiero po podczepieniu bomby.
    P.S. Popraw nazwę modelu ;) .

    OdpowiedzUsuń