niedziela, 18 sierpnia 2013

Relacja - Śmigłowiec Mi-2 (URN/URP) z GPM. Część trzecia - belka ogonowa, golenie podwozia i wyrzutnie MARS 2.

Budowa Mila zmierza ku końcowi. W dzisiejszej części relacji pokażę budowę belki ogonowej z tylnym śmigłem, goleni podwozia oraz wyrzutniami pocisków niekierowanych MARS 2...


Zacznę od belki ogonowej i śmigła. Belka składa się z trzech elementów, dwóch długich i jednego krótkiego. Fragment poszycia z numerem bocznym został podklejony brystolem. Na górze widać długi pasek tektury 1 mm, który ma ułatwić montaż długiego elementu  przypominającego rynnę. Z tą częścią było najwięcej kłopotów (jest trudna do uformowania ze względu na to, że jest długa i wąska). Poza tym poszło lekko.



Na poniższym zdjęciu widać łożysko wału śmigła. Jest to zwijka z biletu komunikacji miejskiej. W środku jest zwinięty śliski papier z taśmy dwustronnej. Dzięki temu śmigło będzie się swobodnie obracać. 



Połączenie belki z resztą nie sprawiło żadnych problemów:






Następnie powstało śmigło...:





...które bardzo ładnie się obraca :-)




Golenie podwozia. Tutaj niespodziewanie pojawiły się problemy. Golenie podwozia głównego (tył) strasznie mi się rozjeżdżały, było sporo paprania z tym, co niestety widać. Ostatecznie udało się je przytwierdzić na stałe (mam nadzieję) i w miarę poprawnie. Na tym samym etapie powstały także pylony na wyrzutnie MARS II. Brakuje jeszcze usztywnień z drutu, ale to później.



Wyrzutnie MARS 2. Początkowo myślałem, że powinny one wyglądać tak jak na poniższym zdjęciu i byłem przekonany, że w opracowaniu jest błąd. Dzięki kolegom z forum Konradusa trafiłem na zdjęcia tej wyrzutni w wersji takiej jak te w modelu (drugie zdjęcie).





Wykonanie wyrzutni zajęło sporo czasu, ponieważ zachciało mi się wiercić otwory. Myślę jednak, że było warto.



Na koniec kilka zdjęć przedstawiających obecny wygląd modelu. Koniec tuż tuż! :-)






1 komentarz: