niedziela, 27 maja 2012

Recenzja - PZL-130 TC-II Orlik - wyd. Orlik 7/2011

Chciałbym zaprezentować model, który kupiłem sobie na I Bałtyckim Festiwalu Modelarskim. Jest to samolot szkolny polskiej produkcji, PZL-130 TC-II zwany Orlikiem, wydany przez wydawnictwo Orlik :-) Widziałem kilka sklejonych, m. in. tego na forum Konradusa. Bardzo mi się spodobał i kiedy znalazłem go w stosie modeli na stole wziąłem go bez wahania :-) 


Tradycyjnie, na początek okładka. Jak już kiedyś wspominałem lubię malowane okładki. Wydawnictwo Orlik nie zawodzi, mamy tu piękną ilustrację autorstwa W. Zakrzewskiego. Bardzo mi się podoba.

Model autorstwa J. Biedacha przedstawia samolot w wersji TC-II z numerem taktycznym 037 z Zespołu Akrobacyjnego 'Orlik' z Radomia.




Zaglądamy do środka, na drugiej stronie okładki opis konstrukcji zaczerpnięty z Wikipedii oraz opis budowy. Niezbyt szczegółowy, ale myślę, że wystarczy.


Rysunki montażowe są ładne, przejrzyste i czytelne. Jedynym mankamentem jest to, że jest ich według mnie trochę mało. Brakuje jakiegoś porządnego rysunku zestawieniowego.




Model nie jest duży. Mieści się na trzech arkuszach z częściami kolorowymi oraz jednym arkuszu z częściami szkieletu. Cechuje go bardzo ładny druk i opracowanie graficzne na bardzo wysokim poziomie. Jest czysty (brak śladów eksploatacji) i bardzo przyjemny dla oka.




Model nie sprawia wrażenia trudnego, choć jest kilka miejsc, które mogą sprawić problemy - końcówki skrzydeł, przód kadłuba. Dodatkowe utrudnienie wynika z konstrukcji samolotu - nie można zrobić osłony kabiny z jednego kawałka folii, więc trzeba będzie kupić gotową albo tłoczyć samemu.
Podsumowując - uważam, że to bardzo dobrze opracowany i dobrze wydany model. Tak jak wspomniałem na początku, widziałem kilka sklejonych Orlików i prezentują się kapitalnie. Niedługo mam zamiar się za niego zabrać :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz