sobota, 3 marca 2012

Galeria - "Kukuruźnik" czyli Polikarpow Po-2 LNB - Kartonowa Kolekcja 3-4/2008

Czas pokazać kolejny model z mojej kolekcji, tym razem będzie to Polikarpow PO-2 LNB. Model tego samolotu zacząłem kleić w grudniu 2010, a skończyłem w maju 2011. Przedstawia on maszynę o  numerze fabrycznym 641-646, wyprodukowaną w 1944 roku i pod koniec wojny latającą w składzie 2 Pułku Nocnych Bombowców "Kraków". Obecnie znajduje się w zbiorach Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

Modelik "Kukuruźnika" z Kartonowej Kolekcji jest bardzo sympatyczny i klei się świetnie. Sam projekt jest bezbłędny, uczepię się tylko jakości druku, ponieważ na arkuszach wycinanki występują różnice kolorów. Z tego co mi wiadomo nie tylko mój egzemplarz miał tą wadę. Podczas klejenia modelu miałem też ogromne problemy z dobraniem odpowiedniego koloru do retuszu (odcienie zielonego).
Kiepsko jest zaprojektowana ta łukowata rura wydechowa, łącząca górny cylinder z prawym górnym. Po sklejeniu jest płaska dlatego zastąpiłem ją wykonaną we własnym zakresie (ostatnie zdjęcie). Żałuję trochę, że nie śmigła też nie wykonałem sam, ale już po ptakach.
Jako, że Po-2 posiadał odsłonięty silnik postanowiłem się nim trochę pobawić, dodać parę elementów od siebie, wyszło jak wyszło :-)
Naciągi wykonane zostały z plecionki wędkarskiej - pierwszy raz użyłem tego materiału i jestem z nich bardzo zadowolony.






























 Sesja plenerowa i moje ulubione zdjęcia "w locie":

















W sierpniu zeszłego roku odwiedziłem Muzeum Lotnictwa, gdzie miałem okazje na żywo zobaczyć oryginał. Do Krakowa przyjechał ze mną także mój model i zrobiłem mu zdjęcia przy prawdziwym PO-2 LNB:









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz