piątek, 14 grudnia 2012

Zdjęcia z wycieczki - Muzeum Lotnictwa w Krakowie - lipiec 2012

Tego lata ponownie odwiedziłem Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Trochę się pozmieniało i doszło parę nowych eksponatów. Uzupełniłem także swoją galerię o zdjęcia samolotów, którym rok temu poświęciłem mniej uwagi. Zdjęcia z zeszłego roku są tutaj. Na początek kilka zdjęć An-2, które właśnie dzisiaj, po 57 latach kończą służbę w Polskich Siłach Powietrznych.





An-2, nr boczny 5705, obecnie w trakcie renowacji:



Rządowy Mi-8, w tym roku już bardziej kompletny:




Wnętrze PZL P.11c:


Samolot akrobacyjny Zlin 50, podwieszony pod sufitem nowego budynku. Robi wrażenie :-)


Pod sufitem wisi także min. Bleriot XI, replika samolotu, na którym Louis Bleriot przeleciał w 1909 roku jako pierwszy nad Kanałem la Manche.


TS-11 Iskra "Czerwona jedynka" w malowaniu Zespołu Akrobacyjnego "Biało-czerwone Iskry":

W szeregu cztery śmigłowce WSK Mi-2. W tle samoloty An-26 i Tu-134:

PZL M-15 "Belfegor":


MiG-29 UB z 41 Eskadry Lotnictwa Taktycznego w Malborku. 




Su-22 M4, z 7 Pułku Lotnictwa Bombowo-Rozpoznawczego w Powidzu, nr boczny 3305:


MiG-23 MF z 28 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Słupsku:



Suchoj Su-7 UM, wersja dwumiejscowa - ależ tam z tyłu musiało być ciasno...:


MiG-19 PM, nr boczny 905:


WSK Lim-6 M albo Lim-6 MR, nie jestem pewien:


Republic F-105 D Thunderchief, "Polish Glider", na którym latał w Wietnamie gen. Donald Joseph Kutyna. Więcej o pilocie i jego maszynie można przeczytać TUTAJ. W zeszłym roku oglądałem go w częściach. Podczas tegorocznej wizyty był już zdecydowanie bardziej kompletny. Teraz dopiero widać jaka to potężna maszyna:






Ił-y-28 i "Orlik":


TS-8 Bies:


Republic F-84 Thunderjet:


Ił-28 S:


MiG-21 UM, nr boczny 9349:


Na koniec coś z "innej beczki". Takie "graffiti" mi się podoba - logo MLP na murze jednego z budynków na terenie muzeum:



2 komentarze:

  1. Witaj! Również w te wakacje miałam okazję odwiedzić owe Muzeum w Krakowie. Uwielbiam to miejsce.. a aleja MiG'ów to po prostu taki mały raj na ziemi, hihihi. Ładne fotki, pozdrawiam serdecznie!

    Monika Inglot

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! To prawda, Muzeum Lotnictwa jest wspaniałym miejscem, a alejka MiG-ów należy do moich ulubionych fragmentów ekspozycji. Szkoda tylko, że samoloty nie stoją pod dachem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń