czwartek, 23 lutego 2012

Galeria - Hawker Hurricane Mk. II D - Orlik, 2008

Dziś chciałbym zaprezentować model wykonany późną wiosną 2008, jakoś zaraz po maturze. Otrzymałem go jako upominek od autora - Łukasza Fuczka. Przedstawia on jeden z moich ulubionych samolotów - angielski myśliwiec - Hawker Hurricane. Samolot ten był produkowany w licznych wersjach i doczekał się kilku opracowań w kartonie.


Na mojej półce stoją trzy Huragany, tego lubię najbardziej. Ten model prezentuje wersję Mk. II D, przeznaczoną do niszczenia czołgów, wykorzystywaną przez Brytyjczyków w Afryce podczas drugiej wojny światowej. Samolot posiadał uzbrojenie złożone z dwóch karabinów maszynowych oraz dwóch działek 40 mm przenoszonych w zasobnikach pod skrzydłami. Wystrzał z tych działek potrafił podobno znacznie spowolnić lot samolotu :-) Wygląda z nimi niesamowicie, a wygląd podkręca jeszcze bardziej ten duży chwyt powietrza z filtrem przeciwpyłowym pod dziobem. Prezentuje się naprawdę "rasowo".








Co do samego modelu - kleił się bardzo dobrze, podobnie z resztą jak inne modele Łukasza Fuczka, z którymi się zetknąłem. Jedyny problem jaki miałem to prawidłowe sklejenie zasobników na działka, trochę je pomęczyłem. Być może wynikało to z braku doświadczenia. Widać jeszcze inne niedociągnięcia warsztatu, zwłaszcza przy lakierowaniu, obróbce kół i kołpaka śmigła. Poza tym myślę, że jest w porządku:-)









A to są jedne z moich ulubionych zdjęć, Huragan na spalonej słońcem "pustyni" :-)






























1 komentarz:

  1. U mnie też taki pod sufitem sobie lata ;-) Gratuluję Hurka w kolekcji!

    OdpowiedzUsuń