sobota, 29 kwietnia 2017

Relacja/Model build- Junkers Ju-88 C6 - część/part III

Model Ju-88 sporo urósł w ciągu ostatniego miesiąca. Połączyłem ze sobą na stałe przednią i tylną część kadłuba, skleiłem gondolę pod kadłubem oraz skrzydła. Ponadto zrobiłem kilka innych mniejszych elementów.The Ju-88 model has grown a lot since last post. I put together the front and rear parts of fuselage together, made the gondola under the fuselage and wings. I made also some other smaller items.


Na początek laweta z dwoma działkami MG FF 20 mm stanowiąca wyposażenie gondoli pod kadłubem. Do wykonania działek użyłem gotowych , metalowych luf. At the beginning guns carriage with two MG FF 20 mm cannons, which is equipment of gondola under the fuselage. I used prefabricated metal barrels.




Gondola. To dość skomplikowany element - ma nieregularny kształt i dużo krągłośći. Jego uformowanie zajęło mi sporo czasu, ale kiedy przyłożyłem go po sklejeniu do spodu kadłuba pasował idealnie. Myślę, że to potwierdza, że jest poprawnie wykonany. Mogłem użyć jaśniejszej farby do retuszu - wtedy łączenia byłyby może mniej widoczne.Gondola. This is a rather complicated element - it has irregular shape and a lot of curvature. It took me a lot of time to form it properly, but when I put it to the bottom of the fuselage it fit perfectly. I think this confirms that it is correctly made. I could use brighter paint for retouching - then connections would be less visible.



Osłona kabiny to kolejny element o skomplikowanym kształcie. Brakuje jeszcze dwóch karabinów maszynowych MG-81, które skleję później. Użyłem gotowej wytłoczonej osłony i nakleiłem na nią ramki. Powstała taka oto "szklarnia":Canopy is another complicated item. There are still two MG-81 machine guns missing, I'll make it later. I used a prefabricated canopy and I put the frames on it. As a result I got this "greenhouse":





Teraz coś prostszego: lotki, klapy, stery wysokości i ster kierunku:Now something less complicated: ailerons, flaps and rudders:





Szkielety skrzydeł postanowiłem wzmocnić dodatkowymi dźwigarami, żeberkami oraz podposzyciem. Wkleiłem także wzmocnienie pod golenie podwozia, na którym spoczywać będzie cały ciężar modelu.I decided to strenghten wings frames. I added extra toughens of the structure, for example girders and ribs.


Tak przygotowany szkielet okleiłem poszyciem. Przyznam się, że musiałem skorzystać z drugiej wycinanki, ponieważ jeden z elementów poszycia prawego skrzydła mi nie wyszedł. Drugie podejście było już pomyślne. After I prepared frames I put on it plating. I admit that I had to use second model set, because I did wrong one of elements of the right wing plating. The second approach was succesful.










Tak prezentuje się całość (skrzydła i osłona kabiny włożone na sucho):And finally a few fotos of entire model (wings and canopy are not glued):
















3 komentarze:

  1. Wow, robi wrażenie! Perfekcyjna dokładność. Ostatnio sam rozwaliłem przez przypadek gondolkę w jednym z projektów :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny model ci wyszedł. Widać ilość pracy włożoną w niego. Szczegółowość powala, na mnie robi mega wrażenie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń